15 Eylül 2016 Perşembe

Kuzguncuk'ta Geziyorum..

Kuzguncuk nostaljik evleri, tarihi dokusu ve yeni kafe ve restoranları ile İstanbul'un gezilmesi gereken köşelerinden biri. Geçen gün eşimle kısa bir gezinti yapmıştık.  Bayram'da ise kızımla birlikte tekrar gittik.  Evlerine çocukluğumdan beri hayran olduğum Kuzguncuk, Perihan Abla sokağı ile de ünlüdür malum.  Perihan Abla dizisini unutmak mümkün mü? Çok keyifli bir diziydi.

Perihan Abla sokağındaki kafeleri geçerek İcadiye Caddesine çıkıyorsunuz


Birçok kafenin ve güzel nostaljik binaların bulunduğu bu caddede önce @cupinn kafeyi aradım. Tesadüfen instagramda karşılaştığım ve takip ettiğim kafeyi kısa bir yürüyüşten sonra buldum. Yukarı doğru çıkarken sağda küçük bir dükkan. Hem kıyafet alışverişi yapabileceğiniz bir dükkan hem de kafe.  Ben kurabiyelerini çok sevdim.
Kuzguncuktaki yapılar renkli ve çok sevimli.




Evlerin güzelliğine bir de süsler eklemişler.  Bu kapı süsüne bayıldım.



Bu da bir başka evin yan duvarını süsleyen kuşlar.


Evlerin yanı sıra bazı ağaçlar da bu şekilde dekore edilmiş.  Bu da Kuzguncuk'a daha masalsı bir görünüm vermiş.


İcadiye caddesi üzerinde değişik çikolata ve kahve sunulan kafeler de var. Bunlardan biri de Kuzguncuk Çikolata Kahve. Çikolataları çok güzel ve lezzetli. Şeftalili, portakallı, hurmalı ve daha birçok çeşidi var.  Hele limonlu beyaz çikolatası çok güzel. Caddeden yukarı doğru çıkarken solda. Dekoru ve güler yüzlü insanlarıyla çok keyifli bir yer.





Bir de yeni açılmak üzere olan bir restoran daha var Kuzguncuk'ta.  Adı Corvino. Bayram sonrası açılacağını biliyorum. Merakla bekliyoruz.



Evleri, camileri, kiliseleri ile Boğaz'ın nostaljik ve şirin beldesi Kuzguncuk İstanbul'un gezilmesi gereken semtlerinden biri.




Tüm çocukluğu ve gençliği Çengelköy'de geçen bir kişi olarak Kuzguncuk'u gezmek beni yıllar öncesine götürdü. Bu şirin beldeyi daha gezmediyseniz öneririm. Bugün de Balat gezisindeydik ailece. En kısa zamanda orasını da anlatacağım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder