4 Nisan 2013 Perşembe

Mum Yapımı

Hobi bence hayatın tadı tuzu.  Ben de değişik hobiler deneyen, sürekli değişik bir şeyler araştıran bir kişiyim. 15 yıl kadar önceydi bir operasyon geçirmiştim.  Bu nedenle de işe gidemiyordum.  Sürekli çalışma hayatına alışmış bir kişi olarak evde yatmak epey mutsuz etmişti beni.  Değişik bir şeyler yapma isteği doğdu içimde. Birden aklıma mum yapma fikri geldi.  Tabi nasıl yapıldığı konusunda bir fikrim yoktu.  Benim ve esas eşimin eski kimya kitaplarını karıştırdım.  Biraz standart bilgi edindim, ama tabi yeterli gelmedi.  O zamanlar internet ile fazla bir muhabbetim yoktu.  Bu vesile ile epey arttı.  İnternetten mum yapımı ile bilgiler edinmeye başladım.  Çok da şey öğrendim mum yapımı konusunda.  Bu dolaşma sırasında dünya çapında olan bir mum yapanlar grubu keşfettim.  Yanılmıyorsam candlemakingsurvival@yahoogroups.com idi adresi. Hem çok şey öğrendim, hem de çok eğlendim.  Günde yüzlerce mail dolaşıyordu.  Dünyanın her tarafından insanlarla iletişimde olmak beni çok keyiflendirmişti.  Tabi bu arada işe başladım tekrar ama mum yapımına da hızlı bir şekilde başlamıştım.  Tabi yapım yeri evin mutfağı.  Yemek yerine mum pişirmeye başladım!!!! Gece yattığımda ertesi gün nasıl bir mum yapsam diye düşünür oldum.  Amerika'dan değişik kalıplar, fitil, bir takım katkı maddeleri ve kokular  getirttim.  Büyük sabırsızlıkla beklediğim ürünler gelince gece mum döküp, sabah işe gitmeden onları kalıptan çıkartmak büyük keyif olmuştu.  Hatta bir de mum şiiri bulmuştum.  Çok güzel anlamı olan bir şiirdi.  Bunu Türkçe'ye çevirip kızımın da yardımı ile bu şiiri küçük kartonlara basıp mumlarımın kenarlarına bağladım.  Birçok mumu hediye ettim, ama bazı sipariş de aldığım oldu.  Yılbaşı sırasında aldığım siparişleri yapmak evde biraz kaos yaratıyordu ama nasılsa geçici bir dönemdi!!  Ama tabi yorucu bir işti.  Hem mesai hem bu artık hobilikten çıkmaya başlayınca yürümedi.  Bütün eşyalarımı bir gün kızımla birlikte toparlayıp bir mum kursuna götürüp verdik.  En çok da en sonda getirttiğim ve hiç kullanamadığım değişik kalıplarıma yanıyorum.  Güzel mumlarımın hepsi gitti, elimde sadece resimde gördükleriniz kaldı.

Şimdi yeni açılan Brandium AVM'yi gezmeye gidiyorum.  Bakalım nasıl bir yer olmuş?












2 yorum:

  1. Tam iş heyecan vermeye başlamıştı ki bütün malzemeler mum kursuna gitti:(

    YanıtlaSil
  2. Zevkli bir uğraş olsa gerek mum yapımı

    YanıtlaSil