19 Haziran 2013 Çarşamba

Kuru Fasulye Ezmesi...


Daha önce de yazmıştım.  Fasulye, nohut haşlayıp onları küçük kaplara bölüp dondurmak iyi oluyor. Gerekli olduğunda ya pilava katıyorum, ya da salata yapıyorum.  Bir gün önce yine fasulye ıslatmıştım.  Ancak haşlayıncaya kadar biraz fazla beklediler suda.  Bu nedenle de haşlanınca biraz fazla yumuşadılar.  Bakalım dolapta soğuduğu zaman ne olacak diye bıraktım.  Ertesi gün maalesef birbirleriyle fazla samimi olmuştu fasulyeler!!  Ne yapabilirim diye düşündüm ve blenderden geçirmeye karar verdim. Sonuçta güzel bir salata, ya da meze demek lazım, çıktı ortaya.


Malzemeler:

Kuru fasulye (iyice haşlanmış!!)
Zeytin yağ
Tuz
Karabiber
Kırmızı pul biber
Kuru nane
Kuru fesleğen
Yoğurt

Yapılışı:

Yoğurt hariç, diğer malzemelerin hepsini robotta iyice çekin.  Biraz macun kıvamında oluyor.  Sonra buna yaklaşık üçte biri kadar yoğurt koyup iyice karıştırın.  Üzerini nane ve pul biber ile süsleyin.

Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder