23 Ocak 2015 Cuma

Kırık Tabaklar !!............

Bir arkadaşımızla, ailemizle ya da tek başımıza bir kafede, çay bahçesinde, restoranda vakit geçirmeyi seviyoruz.  Peki bunu insan neden yapar?  Çok dolaşıp yorulduğunda dinlenmek için, yemek yemek için, ya da arkadaşlarıyla sohbet etmek için.  Bazen de sadece oturup kitap okumak için.....  Her ne için olursa olsun, sonuçta oturduğumuz yerden keyif almak için otururuz.  O zaman da servisin güzel, yediklerimizin, içtiklerimizin temiz ve güzel olmasını isteriz.  Böyle olmalı ki keyif alalım.

Geçen gün eşimin gözlük işi için Bağdat Caddesine gitmiştik.  3 saat gibi beklememiz gerekti.  Biraz yürüyüş yaptık.  Tekrar git gel yapmamak için bir yerde oturup zaman geçirelim dedik.  Cook Shop'ta oturduk.  Hemen menüler geldi.  Arkasından bir sepet ekmek (ben Cook Shop ekmeklerine bayılıyorum) ve baharatlı zeytin yağ tabağımız geldi.  Dışı kırmızı içi beyaz küçük oval bir tabak. Buraya kadar çok güzel... Ama o güzel tabağın kenarında iki adet 2x2!!!cm boyutlarında kırık. Abartmıyorum gerçekten o boyutta iki adet oyuk.  Getiren çocuğa bunu değiştirmesini istedim. Neyse hemen düzgün bir tabak geldi.  Sonra yemek tabağı ve çay tabağı da aynı şekilde kenarları kırık geldi. Küçük çentik tolere edilir de bunlar kesinlikle kırık!

Bulaşık makinesine hızlı koyup aldıkları için oluyormuş diye izahta bulundu.  Biraz dikkat.... Hepsi bu.  Ben oraya keyif yapmak içim oturmuşsam düzgün servis görmek isterim.

Bir de epey önceydi Özsüt'te bir çay içmek için oturduk eşimle.  Gelen çay tabağı ve bardağı çizik içinde kalmış adeta buzlu cam.  İnsana kirli hissi veriyor.  Tam söylemeye niyetleniyordum ki yan masadaki hanım söyledi.  Ben de hemen takviyede bulundum komşu masaya.  Geçende gittiğimde yeni şıkır şıkır bardaklar vardı. Tabi hemen mutluluğumu belirttim.

Aslında tabi çalışanlara da çok iş düşüyor.  Biraz dikkat ve özen göstermek hem gelenleri mutlu eder hem de kuruma zarar verilmemiş olur diyorum.



Herkese keyifli günler......


2 yorum:

  1. çok ilginç bir tesadüf dünde kızım Cookshop da yemek sipariş vermiş zaten 1 adet kağıt peçete getiriyorlar masaya servisle beraber ondada ''ruj'' izi varmış kocaman, biri silmiş ağzını koymuş peçeteyi tekrar kullanmış bunlarda deme ki anne çok fena garson pişkin pişkin özür dileyip aldı dedi. Sizin yazınızı da okuyunca demek ki bir daha uğranılmayacak listesine girdi orası da.. selamlar

    YanıtlaSil
  2. Yorum için teşekkürler. Aslında Cook Shop güzel bir kafe ve arada oraya gitmekten keyif aldığımız bir yer. Negatif bir etki oluşturmak istemem. Bu kırık tabak olayı her yerde var ama o günküler biraz abartı olmuştu. Ben genelde peçeteleri kullandıktan sonra muhakkak buruşturup atarım. Kağıt ise tabağın içine. Bez peçete ise kullanmasam bile katını açıp buruşuk bir şekilde masaya bırakırım ki bir daha kullanmasınlar. Aslında belki de kullanan kişinin hatası olduğu gibi bırakmak. Ama masaya gelen peçetenin muhakkak atılması gerek garson tarafından. Kötü olmuş.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil