25 Mayıs 2016 Çarşamba

Adana Gezisi

Daha önce birkaç kez gittiğimiz Adana'ya bu sefer farklı bir ziyaret gerçekleştirdik.  Arkadaşlarımızın kızı evleniyordu. İzmit'teki nişan ve kına törenlerinden sonra Adana'da yapılan düğün ile mutlu sona ulaşıldı.  Bizler de bu vesile ile bir kez daha Adana'ya gitme şansını elde ettik.  Yeni evlilere ömür boyu mutluluklar diliyoruz.

Adana'ya gidip hemen otele çantaları bıraktıktan sonra, daha önceden bize önerilmiş olan 5 Ocak kebap'çısına gittik.

Tabi Adana'ya gidince diyet filan kalmadı.  Adana kebaplara, humuslara yumulduk.

Kısa zamanda Adana'da görebildiklerimiz....

Tarihi gar.

Gece görünüşü

Kültür Merkezi

Tarihi Taş köprü

Köprü başında tarihçesini anlatan yazı

Baraj gölüne muhakkak gidilmeli ve tepedeki Onbaşılar'da kebap yenmeli. Çok eski bir kuruluş.
Daha önce orası bir köşkmüş, sonra sahipleri restorana çevirmiş.  Çok da iyi yapmış bence.

Tepeden göle bakış

Baraj yolu boyunca bicibici büfeleri var.  Adana tatlısı. Beğenip beğenmemek size kalmış.  Ama denenmeli diyorum.

Bicibici

Saat kulesi
Çarşı içinde bir büyük saat var. Pazar günleri sokaklrında kahvaltı sofraları kuruluyor.  Bir de yol boyunca kazancılar, şalvarcılar, gümüşçüler var.  ARTJOPHIEL ise hem gümüş hem de el sanatları satan bir dükkan.  Tabi ziyaret etmeden olmaz.  Çok güzel ürünler var.  Oralara yolunuz düştüğünde mutlaka gidilmesi gereken bir dükkan.  Sahibi çok hoş bir hanım. Daha dükkana adımınızı atar atmaz "kahveler nasıl olsun?" sorusu ile karşılanıyorsunuz.

Dönüş ise biraz keyifsiz oldu.  Önce hava alanında 1,5 saat rötar yapan uçağımızı bekledik. Uçağımız gelince hemen bindirildik ve kalktık.  Ancak iniş için bizden önce inecek 7 uçağı havada beklemek gerekti. İstanbul üzeri epey bir turladıktan sonra gece
geç saatte İstanbul'a vasıl olduk.

Hava alanında beklerken gökyüzü.....

Baraj Gölüne başka bir bakış

Yine de Adana gezimizden çok mutlu döndük.