13 Aralık 2012 Perşembe

Selimiye-Marmaris

Uzun bir aradan sonra tekrar bloguma yazmaya karar verdim.

İlk yazımdan sonra birçok seyyahatimiz oldu.  Ama ben bugün 2010 yılında gittiğimiz Selimiye'yi yazmak istiyorum.

Selimiye Marmaris'e yaklaşık 45 dakikalık mesafede bir köy.  Köy grişinde bir motel bulduk ve eşimle oraya gitmeye karar verdik.  Eylül'ün son haftası Dalamana uçak ile gidip oradan otobüs ile Marmaris'e gittik.  Oradan Selimiye'ye kalkan minibüse bindik ve kalkış saatini beklemeye başladık.  Minibüs dolduktan sonra ayakta gidilmesin diye boşluklara tabureler dağıtıldı, onlar da doldu.  Ancak hala kalkmıyoruz.  Şöförümüz de ancak 18 yaşında tombul bir delikanlı.  "Bak artık doldu kalkalım" dediysek de saati gelmediği için kalkmadı! Bekledik.....Yaklaşık 30 dakika kadar öylece bekledikten sonra yola koyulduk.  Aslında çocuk haklıydı, çünkü yolda belirli yerlerde saatine göre minibüs bekleyen insanlar vardı.  Onları da düşünmesi gerekiyordu.
Selimiye çok şirin bir sahil köyü.  Doğallığını pek kaybetmemiş. Güzel bir koy kenarına yerleşmiş, sahilinde bir çok yatın demirlemiş olduğu şirin bir köy.  Sahilde çok keyifle yürünüyor ve bütün bu sahil boyunca kafe ve restoranlar sıralanmış. Motele hızlı bir yerleşimden sonra hemen köyü keşfe başladık.  Sadece oraya 10-15 gün daha önce gitmek gerekiyormuş.  Bazı kafeler sezon sonu nedeni ile kapanmak üzereydi hatta bazıları da kapanmıştı.  Ama yine de çok keyifli bir yerdi.  Önce bir kafede oturup az şekerli kahvelerimizi yudumlayarak denizin güzelliğini seyrettik.
Paprika adında bir kafe daha keşfettik, limonlu cheesecake ve haşhaşlı tatlısı harikaydı.

Tabi modern dünyamızda kredi kartı kullanmaya çok alışmış olduğumuzdan üzerimize fazla nakit almamıştık.  Ama Selimiye köyünde kart geçmiyormuş!!! Banka ve ATM olayı da yok.  Yakındakı Bozburun'da ATM olduğunu söylediler.  Ertesi gün hem orayı da görmek hem de biraz para çekmek için Bozburun'a giitik.  Minibüs ile Selimiye'ye 5 dakikalık mesafede bir köy ama Selimiye'den çok daha gelişmiş ve daha büyük bir yerleşim yeri.  Yat limanı da var. Bir süre dolaştıktan ve ATM işimizi de hallettikten sonra sahildeki bir restoranda keyifle soğuk biralarımızı yudumlayıp güzel zeytinyağlıların tadına baktık.

Selimiye gezimiz çok güzeldi ama uçak ile de gidilse yol epey yoruyor.  Tatilin biraz daha uzun tutulması gerek! Dönüşte Marmaris içinden kekik ballarımızı da almayı ihmal etmedik.  Ülkemizin gezilecek o kadar çok ve güzel köşesi var ki............