7 Şubat 2013 Perşembe

Baharatlı Kurabiye

Bugün, daha önce çok yaptığım bir kurabiyeyi yapmak istiyorum.
Baharatlı kurabiye.....Bu kurabiyenin en güzel yanı istediğinizde 15 dakikada hazır olması!
Bu kurabiye için birkaç çeşit baharat ve pekmez gerekiyor.

Malzemeler:

1/2 bardak şeker
1/2 bardak tereyağ-yumuşamış ama erimemiş (bunun bir kısmını zeytinyağ olarak kullanıyorum katı yağ fazla olmasın diye)
1 yumurta
1/4 bardak pekmez
2 1/2 bardak un
1/4 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı tarçın
1/2 çay kaşığı zencefil
1/2 çay kaşığı yenibahar
1/2 çay kaşığı kabartma tozu.

Fındık veya ceviz (üzeri için)

Yapılışı:

Yağ ve şekeri iyice karıştırın. Yumurta ve pekmez ilave edip tekrar karıştırın. Diğer kuru malzemeleri birlikte eleyip karışıma katın ve bir hamur elde edin.  Bu hamuru birkaç parçaya bölüp silindir şekline getirin (yaklaşık 2 cm çapında).  Yağlı kağıda sarıp buzdolabında bekletin. Aslında bu şekilde ben derin dondurucuya atıyorum.  Bir süre beklemesi gerek ki rahat kesilebilsin.  Biraz sertleşince 1,5 - 2 cm kalınlığında kesip fırın tepsisine dizin.  Üzerlerine bir fındık, ya da ceviz koyup, daha önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında 10
dakika kadar pişirin.
Şimdi benim hamurlar dondurucuda bekleme aşamasında, pişirince resimlerini ekleyeceğim.

Afiyet olsun.

Bu kurabiyenin en güzel tarafı pişirmeden bu hamur silindirlerini derin dondurucuda uzun süre saklayabilmeniz.  
İhtiyacınız olduğunda dondurucudan çıkartıp biraz oda ısısında bekletmeniz yeterli.  Hemen kesip pişirebiliyorsunuz.  Ben bazen bunu iki ölçü yapıyorum.  O zaman kurabiyelerim acil durum için hep hazır oluyor.  Deneyin beğeneceksiniz.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder