3 Şubat 2013 Pazar

Eski Dostlar... ve Kereviz Salatası........

Dün eski dostlar bir araya geldik.  Bir arkadaşımız öğrencilikte çekilmiş resimlerimizi getirmiş.  Resimlere bakmak hem keyifli hem de biraz buruk oluyor.  Kazalarda ya da hastalık nedeni ile kaybedilen arkadaşların resimlerine bakmak, insanın içini burkuyor.  Onları da rahmetle andık. Yine de o günleri hatırlamak güzel.  Unuttuğumuz güzel anılar da  tekrar canlandı.

Ama evine gittiğimiz arkadaşımızın ikramları, özellikle de sunumları çok güzeldi.  Bir tanesini söylemeden geçemeyeceğim.  Arkadaşımın bir kez daha ellerine sağlık.


Kereviz salatası yapmıştı.  Aslında benim de sık olmasa da yaptığım bir çeşittir. O pişirerek yapmış ben kendi yaptığım şekli anlatmak istiyorum.  Ama sunumu artık hep onun yaptığı gibi yapacağım. Size de anlatabilmek için kereviz alıp hemen yaptım.  Güzel görünmüyor mu?

Malzemeler:
2 orta boy kereviz
1 ekşi elma (ben golden kullandım)
1 limon
yoğurt (hepsini ancak karıştıracak kadar-istenirse yarısı yoğurt yarısı mayonez olarak kullanılabilir.  Ben sadece yoğurt kullanmayı tercih ediyorum)
1 tatlı kaşığı zeytin yağ
yarım çay bardağı kadar çekilmiş ceviz
tuz
karabiber
1 adet portakal
süslemek için birkaç dal dereotu.

Yapılışı:

Bir kaseye biraz yoğurt, tuz, karabiber ve çekilmiş cevizi koyup hazırlayın.
Kerevizleri ayıkladıktan sonra hemen limon ile biraz ovmak gerekiyor ki kararmasın.
Elmaları da kabuklarını soyduktan sonra kararmaması için limonla ovun.
Sonra kereviz ve elmaları fazla kalın olmayan rendeden geçirin. Hemen yoğurt olan kaba alıp karıştırın.  Yeterli olmazsa biraz daha yoğurt ekleyebilirsiniz. Zeytin yağ ve birkaç damla limon sıkıp iyice karıştırın.

Portakalı ince dilimler halinde kabuğu ile birlikte halka halka kesin.  Bu portakal dilimlerini bir servis tabağına dizin.  Her dilimin üzerine bir miktar kereviz karışımından koyun.  Üzerini küçük bir dal dereotu ile süsleyip servis yapın. Deneyin beğeneceksiniz.  Portakal ile birlikte yemek çok hoş oluyor.

Afiyet olsun.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder