10 Şubat 2013 Pazar

Düdüklü Tencere Kullanmak...

Ben yemeklerimin % 90 ını düdüklüde yapıyorum.  Ama ilk evlendiğimde düdüklü tencereden çok korkardım.  Annem hiç düdüklü kullanmadığı için ben de kullanmaktan çok korkardım.  Sanki patlayacakmış gibi gelirdi.

Evlenip İzmir'e gittim.  Eşimin evinde kullanılırmış ve evde bir adet düdüklü bulunmaktaydı.  Ama ben korkumdan elimi süremiyordum.  Bir gün eşim dolaptan çıkartıp kullanmaya karar verdi.  Bana nasıl kullanılacağını gösteriyor annesinden gördüğü kadarı ile....Güya cesur ama tencere pıslamaya başlayınca biraz mesafeli, ama yine de belli etmemeye çalışmakta.  Ben ise mutfak kapısından izlemedeyim.  Düdüklü ile ilk muhabbetimiz böyle başladı.  Sonra giderek alıştım.  Kullandığım biraz eski bir düdüklü idi.  Yenisini biraz daha iyi bir marka aldık.  Çok daha emniyetli ve çok daha kısa sürede pişiriyor.  Örneğin sebze yemekleri 5 dakika, tavuk 15 dakika, kuru baklagiller 9 dakika gibi....Ben de çok mutluyum.
Aradan yıllar geçti ve İstanbul'a tekrar göç etmek gerekti.  Bir kaç kez aşure yapmış bir kişi olarak o gün de aşure yapmaya kalkıştım. Daha önceden ıslatılmış fasulye ve nohutları ayrı ayrı düdüklüde haşladıktan sonra buğdayları koydum.  Biraz da acelem var ailece çarşıya çıkacağız.  Buğdayları da haşlayıp, döndükten sonra gerisini hallederim diye düşünüyorum.  O arada içeri hazırlanmaya gidip tabi ki düdüklüyü unutuverdim.  Sonuç.......aşırı bir pısırtı duyup ta mutfağa koşmam bir oldu,  ama manzara moral bozucu idi!! Altını kısmayı unuttuğum için bütün buğdaylar mutfağa saçılmakta...Öyle ki mutfağa girip de ocağı kapatmak bile oldukça zor.  Tabi çarşı yattı.  Yapışkan hale gelmiş buğdayları etraftan temizlemek epey zamanımı aldı.

Ama çok uzun yıllar düdüklü kullanmakta olan bir kişi olarak sadece bu olayı yaşadım, o da benim hatamdı. Bu da hoş bir anı olarak kaldı.  Yıllar geçmesine rağmen gülerek hatırladığım bir olaydır. Ocağı zamanında kısınca her şey yolunda gidiyor.  Benim kabak tatlımı her kes çok beğenir.  Ben onu da düdüklü tencerede yapıyorum.  Kabağın cinsine göre 6-7 dakika arasında pişiyor.  Düdüklü tencerede yemek yapmayı seviyorum. Üstelik yakıttan da tasarruf oluyor. Her kese de öneririm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder