21 Mart 2013 Perşembe

Buğday Salatası

Bazen belli bir yemek ya da salatayı sürekli yapıyorum.  Sonra bir süre aklıma gelmiyor yapmak.  Buğday salatası da öyle.  Bir ara o kadar çok yapıyordum ki.  Bir süredir ara vermiştim.  Kuru domatesli buğday salatası gerçekten çok güzel oluyor.



Malzemeler:
- Bir su bardağı buğday (tabi bu miktar isteğe göre azalabilir ya da çoğalabilir.  Birkaç gün buzdolabında durabildiği için ben bazen biraz fazla haşlayıp yarısını kuru domatesli salata, başka bir öğüne de farklı bir şekilde yapıyorum).
- 8 -10 adet kuru domates
- 2 adet taze soğan (ince doğranmış) (yerine kırmızı soğan da olabilir)
- maydanoz (5-6 dal ince doğranmış)
- bir tatlı kaşığı kuru nane
- tuz
- karabiber
- kırmızı pul biber
- zeytin yağ
- nar ekşisi (veya limon)

Yapılışı:
Islatılmış buğdayları iyice haşlayıp süzün ve soğumaya bırakın,
Kuru domatesleri de bir süre suda bekletip (fazla yumuşamasın) birkaç parçaya bölün.
İnce kıyılmış taze soğan, kuru nane, ve diğer malzemeleri birlikte bir kaba koyup karıştırın.  Sonra bu karışımı buğdayların üzerine ekleyerek iyice karıştırıp servis edin.

Afiyet olsun.

Havuç ve kerevizli, yoğurtlu salataları da başka bir gün anlatacağım.  Bugün kuru domatesli yapıyorum. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder