15 Mart 2013 Cuma

Zeytinyağlı Bezelye

Ben bezelyeyi zeytinyağlı yapmayı seviyorum. Hem yapması kolay hem de çok lezzetli oluyor.  Benim çocukluğumda evde hep bu şekilde yapılırdı.  Evlendikten sonra eşim de sevince bizim evde başka türlü pişmez oldu.



Malzemeler:

1/2 kilo ayıklanmış bezelye
1 orta boy kuru soğan
2-3 kaşık zeytinyağ
tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
su

Yapılışı:

Soğanı küçük küp küp doğrayın.  Bütün malzemeleri birlikte ekleyip bezelyeler yumuşayıncaya kadar pişirin (düdüklüde 5 dakika).  İstenirse soğan önce hafif pembeleşinceye kadar zeytin yağında çevrilebilir.  Ama ben hepsini çiğden yapmayı sağlık için tercih ediyorum.  Tadı da daha iyi oluyor bana göre.

Pişip tabağa alındığında üzerine 1-2 yemek kaşığı zeytin yağ daha gezdirin.  Soğuyunca üzerine ince kıyılmış dereotu serpin.

Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder