21 Mart 2013 Perşembe

Pancar yaprakları

Birkaç yıl öncesine kadar pancar yapraklarını kullanmazdım.  Hiç bunlardan yemek yapıldığını bilmiyordum.  Ama baharda pancar yaprakları çok güzel görünürdü bana.  Bunlar kullanılamaz mı acaba diye internetten araştırdığımda bu saplardan zeytin yağlı yemek yapıldığını hatta yapraklardan sarma bile yapılabildiğini okudum.  Sarma ile ilgilenmedim ama saplardan gerçekten çok güzel yemek oluyormuş.  Onca zaman bu yaprakları attığıma üzülüyorum.  Artık baharda hep yapraklı pancar arar oldum.  Bugün de markete uğradığımda taze pancarları görünce dayanamadım, hemen eve gelince de yaptım.


Malzemeler:

Pancarların sap ve yaprakları
1 orta boy soğan
zeytin yağ
tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
bir kahve fincanı pirinç


Yapılışı:

Soğanları küp küp, sap ve yaprakları küçük doğrayıp diğer malzemeler ile birlikte pişirin. Soğuduktan sonra afiyetle yiyebilirsiniz.  Pişerken bir diş sarımsak da koyulabilir.  Rengi de çok hoş oluyor, pirinçler de pembe renk alıyorlar tabi.  Üzerine yoğurt koymanızı da öneririm.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder