17 Haziran 2013 Pazartesi

Kabak Salatası...


Biraz kafa dağıtmaca!!! Yazmak iyi gelir diye düşünerek...

Daha önce Marmaris, Selimiye köyüne yaptığım geziden bahsetmiştim..  Çok keyifli bir tatildi.  Bir gün de Bozburun'a gittik. Selimiye'ye minibüsle 5 dakikalık mesafede.  Biraz dolaştıktan sonra deniz kenarındaki bir restorana oturduk.  Bu kabak salatasını da orada yedik ve çok beğendik.  Nasıl yapıldığının tarifini tabi ki alamadım. Tatilimizi bitirip eve gelince,  içinde olabilecekleri düşünerek yaptım ve gerçekten aynı lezzet oldu.  Yaz için çok güzel bir salata, ya da zeytin yağlı yemek, nasıl isimlendirirseniz.  Onlar kabak salatası diyorlardı.


Malzemeler:

4 adet kabak
Semiz otu (bir demetten biraz az)
bir orta boy kuru soğan
zeytin yağ (3-4 yemek kaşığı)
tuz,
toz şeker (bir tatlı kaşığı)
bir adet limon
çok az su

Yapılışı:

Kabakları soyduktan sonra, küp küp doğrayın.  Semiz otlarını sapları ile birlikte 2-3 santimlik parçalar halinde kesin.  Kuru soğanı küp doğrayın.  Limon hariç, diğer malzemeleri tencereye koyup iyice karıştırın.  Zeytin yağının da sadece bir kaşığını koyun.  Çok az suyu ekleyin. Ben düdüklüde 4 dakika kadar pişiriyorum.
Piştikten sonra bir kaseye alıp, üzerine geri kalan zeytin yağını ve bir limonun suyunu koyup hafifçe karıştırın.
Soğuduktan sonra afiyetle yiyebilirsiniz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder