23 Mayıs 2013 Perşembe

Bugün Kurabiye Yapıyorum...

Geçen gün takipte olduğum bloglardan biri olan Selda'nın Mutfak Defteri'nde minik susamlı kurabiyeler tarifi vardı.  O gün yapmaya karar verdim.  Ama evdeki hesap çarşıya uymadı ve o gün yapamadım.  Bugün yapmaya kararlıyım.



Malzemeler:
60 gr tereyağ (yumuşamış olacak)(ben tereyağı 20 gr kadar koyup 2 kaşık yoğurt ekledim)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta sarısı (akı üstüne)
1 kahve fincanı toz şeker
1 çay kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un

Üzeri için:
Susam (ben susam yerine kırılmış ceviz ve bir kısmına da esmer şeker kullandım)
Yumurta akı

Yapılışı:

Önce yağları ve yumurta sarısını karıştırıp sonra diğer kuru malzemeleri karıştırıp bir hamur elde edin.  Bundan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayıp önce yumurta akına sonra da susam, ceviz, şeker gibi bir süse batırıp yağlı kağıt kaplanmış fırın tepsisine dizin.  Daha önceden 180 derecede ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirin (yaklaşık 25 dakika).

Afiyet olsun.










3 yorum:

  1. Merhabalar canım,
    Tarifimi beğenmene çok sevindim. Ellerine sağlık. Afiyet bal şeker olsun....:)
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık, nefis olmuş :))))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ne de güzel gözüküyorlar elinize sağlık

    YanıtlaSil