6 Mayıs 2013 Pazartesi

Patlıcanlı Pilav

Sabah enginarlı pilav tarifi okumuştum ve hemen bugün enginarlı pilav yapmaya karar vermiştim.  Ancak sokağa çıktım,  markete girdim,  sokak enginarcılarının önünden de geçtim ama almayı unutuvermişim.  Bu durumda enginara niyet patlıcana kısmet oldu.  Evde patlıcan olduğundan patlıcanlı pilav yapmaya karar verdim.


Malzemeler:

bir adet patlıcan, küçük küp doğranmış.
2 bardak pirinç
tuz
karabiber
zeytin yağ
su

Yapılışı:

Önce bir tavada çok az miktarda zeytin yağ ile küp doğranan patlıcanları hafif kızartın.  Tuz ve karabiber ekleyin.  Pilav suyunu hazırlayın, kaynamaya başladığında pirinci ve patlıcanları suya ilave edip karıştırın ve altını kısarak pişmeye bırakın.  Pilav pişince karıştırıp üzerine kağıt havlu koyup kapağını kapatarak demlenmeye bırakın.
Tavuk köftesine eşlik eden pilavım hazır.  Tavuk köftesi de bir sonraki yazıda.

Afiyet olsun.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder