20 Mayıs 2013 Pazartesi

Fırında Hindi Kuşbaşı

Bugün markette güzel kuşbaşı hindi göğüs vardı. Hemen aldım.  Ben bunu fırında torbada pişirmeyi seviyorum.  Hem çok kolay hem de çok lezzetli oluyor.  Hem de en önemlisi ortalık fazla kirlenmiyor.

Malzemeler:

Bir paket hindi göğüs kuşbaşı
bir orta boy soğan
2-3 dal taze biberiye
5-6 dal maydanoz
bir yemek kaşığı domates salçası
bir yemek kaşığı biber salçası
tuz,
karabiber
1-2 yemek kaşığı zeytin yağ


Yapılışı:

Hindiyi önce yıkayıp iyice süzülmeye bırakın.  O sırada soğanı ortadan kesip ince halka şeklinde doğrayın.  Maydanozları ince kıyın.  Biberiyeleri saplarından ayırın.  Diğer malzemeler ve baharatları karıştırıp, süzülen etlerin üzerine koyup iyice karıştırın ve torbaya koyun.  Torbanın ağzını etlerin bir miktar üzerinden iyice bir iple bağlayın ve torbayı bir borcamın içine yerleştirin. Tabi torbaya iğne ile 3-5 delik açmayı unutmayın.  Bu şekilde buzdolabında biraz marine olması için bekletin.  Pişireceğiniz zaman fırını daha önceden 180 dereceye ısıtın.  Yemeği fırına koyduktan sonra 200 dereceye çıkartın ve yaklaşık 30-35 dakika pişirin.


Fırından çıkartınca torbayı kesip içinden yemeği servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun.






4 yorum:

  1. Zehra'cım ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Çok pratik olmuş. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Zehra hanım elinize sağlık bende bu gün poşette tavuk yaptım hem ortalık kirlenmiyor hemde lezzetli oluyor hindi etini hiç denemedim..
    Bloğunuzu izlemeye aldım benim bloğumada beklerim...

    YanıtlaSil
  4. poşette yemek pişirmek hem kendi suyu ile piştiği için leziz ve hem de pratik, elinize sağlık.

    YanıtlaSil