26 Mayıs 2013 Pazar

Kolay Kek Tarifi...

İyi pazarlar.  Sabah kalkınca bir süredir pazar keki yapmadığımı düşündüm.  Son günlerde belim biraz tutuk olduğu için pek rahat hareket edemiyorum.  Sabah uyandığımda önce her şey yolunda gibi geldi ama biraz hareket edince pek de öyle olmadığını gördüm.  Ama bir kere kek yapma fikri kafamda olunca onu uzaklaştırmak mümkün olamadı.  Ben de en sade keki yapayım dedim.  Ama yine de borcamı ve diğer malzemeleri dolaptan çıkartmak biraz zor geldi.  Bunu da kolaylaştırmak için eşim eksik olmasın devreye girdi.  Bütün malzemeler elimin altına dizildi. İşi bitenler hemen ortadan kaldırıldı.  Kısacası çoook kolay bir kek yaptım.


Malzemeler:

6 yumurta (1 tam yumurta, 5 yumurtanın sadece akı).
14 yemek kaşığı toz şeker (fazla tepeleme değil)
bir paket vanilya
14 yemek kaşığı un (yarısı beyaz yarısı tam buğday unu)
yarım paket kabartma tozu
2-3 yemek kaşığı zeytin yağ
2 yemek kaşığı yoğurt

Yapılışı:

Yumurta şeker ve vanilyayı çırpın.  Çok fazla çırpmaya gerek yok, karışıncaya kadar yeter.  Un ve kabartma tozunu ekleyip karıştırın.  En sonda zeytin yağ ve yoğurdu da ekleyip kısaca karıştırıp yağlanmış borcama dökün.  Daha önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında 30-32 dakika pişirin.

Afiyet olsun.


10 yorum:

  1. öncelikle geçmiş olsun , sonrasında ellerinize sağlık çok lezzetli ve pofuduk görünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun,Allak acil şiflar versin.
    Kek ne güzel kabarmış,ellerine sağık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim. Gerçekten güzel bir kek oldu. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Siz daha iyi bilirsiniz gerçi. Bel ağrısı ile ilgili sıkıntılar düzenli yürüyüşle yok oluyor. Geçmiş olsun.

    Kekte zeytinyağı hiç denememiştim, güzel fikir.
    Yoğurt yerine her zaman süt tercih ediyorum yalnız.
    Az çırpmayla çok güzel bir kek çıkmış. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Yürüyüş yaparım da pek düzenli olamıyor. Ben keki hep yıllardır zeytin yağ ile yapıyorum. Ama az koyuyorum. Çok güzel oluyor.

      Sil
  5. çok hafif gorunuyor =)
    bende beklerim bloguma :)

    YanıtlaSil
  6. benimde kek fanusumdan hiç eksik olmaz kek çeşitleri.
    sırada ki bu tarif olsun inşalahhh..
    ellerinize sağğlık...
    :)
    sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  7. Yorumun için teşekkürler. Güzel ve hafif bir kek oldu, zaten hemen de bitti!!

    YanıtlaSil