30 Ocak 2013 Çarşamba

Biraz Nostalji


Çocukken ilkokul kapılarında pamuk helva, leblebi unu, şambali gibi yiyecekler satılırdı. Sağlıklı olmadıkları için bunlardan alıp yemem yasaktı.  Ben de söz dinlerdim.  Pamuk helva, şambali ve benzeri yiyecekler tamam da leblebi unu niçin yapılırdı hiç anlamam. Çok keyifli bir atıştırmalık olmasa gerek!!!  Ama şunu itiraf etmeliyim ki pamuk helva ve şambali çok ilgimi çekerdi.  Ama almamak için öyle şartlanmıştım ki bu tür şeyler benim için yok sayılırdı.  Yıllar sonra şambali tarifi öğrendim.  Bazen yapıyorum.  Okul önünde satılanlara benziyor mu bilemem ama bence güzel oluyor.
Yapılması da çok kolay!!
                                                            
      

Malzemeler:
1 bardak şeker
1 bardak yoğurt
1 çay kaşığı kabartma tozu

Bu malzemeler iyice karıştırılır,

2 bardak irmik bu karışıma eklenir.Karıştırılıp bir fırın tepsisine yayılır. Üzerine badem (veya fındık) dizilir.  170 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.

Şurubu:
2 bardak su
1 1/2 bardak toz şeker
önceden kaynatılıp ılınmaya bırakılır.

Fırından çıkan tepsiye ılık şurup dökülür.  Üzeri örtülüp şurubu iyice çekmesi beklenir.
Ben bu tatlıyı portakallı yaptım.  Hamuruna portakal kabuğu rendesi koyup, şurubu için de 1 bardak su 1 bardak portakal suyu kullanıyorum.  Portakallı şambaliyi denemenizi öneririm.

Afiyet olsun.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder