28 Ocak 2013 Pazartesi

Kaz Dağları

Nisan 2012 de Kaz Dağlarına gitmiştik.  Daha önce birkaç kez Assos'a giderken Kaz Dağlarından geçmiştik,
ama dağda kalmak başka.  Malum bol oksijenli.  Önce Butik oteller kitabından biraz araştırma yaptım, nerede kalınır diye.
Televizyonda birkaç kez gezi ya da Tadı Damağımda gibi yemek programlarında izlediğim Taş Teras takılmıştı aklıma. Sadece ona takılıp kalmamak için internetten araştırmaya başladım.  Hem güzel, temiz, rahat bir yer olması hem de fiyatının uygun olması için epey araştırma yaptım  Öngen Country, Çetmihan otel, Manici Konağı gibi yerleri hep araştırdık.  Sonunda Erguvanlı Ev'i seçtik.  Yeşilyurt Köyünün merkezine çok yakın bir otel. İyi ki bu oteli seçmişiz.  Çok memnun kaldık.  Yan tarafı da bütün ormanlık bölge.  Tam istediğimiz gibi.  Kuş sesleri içinde olmak çok dinlendiriciydi. Bu ağaçların arasında yukarı doğru giden bir yürüme yolu var.  Orada sabah yürüyüşleri yaptık.  Bu yol aslında çok eski zamanlardan Romalılardan kalma bir yolmuş!!Zaten ad da Roma Yolu.

İşte kaldığımız otel.  Sabah kahvaltısının ne yazık ki resmini çekmemiştim.  Resimde görülen masada çeşitlerden yer kalmıyordu.  Her gün 4 çeşit reçel vardı.  Reçeller her gün değişik.  Ihlamur reçeli bile vardı.  Bu süper kahvaltıdan sonra çevre gezisine çıkıyorduk.  O merak ettiğim oteller, Taş Teras, Manici Konağı gibi hepsi de yakın çevrede, yürüme mesafesindeydi.  Yani hepsini de görme fırsatımız oldu.  Sadece Öngen Country epey yukarıda idi.  Yol dimdik ve dar, çıkarken bayağı endişelendim.  Aslında çok güzel bir tesis ama oradan iniş çıkış biraz yürek hoplatıcı.  Tesisten görünen manzara!!

Burası Yeşilyurt Köy meydanındaki çay bahçesi.
Çevredeki şelaleleri gezdik.  Zeus Altar'ına çıktık.  Zeus Altarı'ndan bütün körfezi görmek mümkün.  Ancak 3 gün kaldığımız Kaz dağlarında bir gün de epeydir gitmediğimiz Assos'a indik.  Orada birer kadeh şarap eşliğinde kabak çiçeği dolmalarımızı ve balıklarımızı yedikten sonra otelimize geri döndük.

İşte Assos sahili.

Dinlenmiş; moral ve bol oksijen depolamış olarak evimize döndük. Darısı başka gezilere........