26 Ocak 2013 Cumartesi

Sütlü İrmik Tatlısı

Bugün sabahtan dışarı çıktım.  Yapılacak çok iş vardı sonunda markete de uğrayıp eve geldim.  Aldıklarımı yerleştirirken bir tatlı olsa diye düşünmeye başladım.  Cankurtaran tatlı sütlü irmik tatlısını yapmaya karar verdim.

Malzemeler:

5 yemek kaşığı irmik.
1 paket vanilya
6 tatlı kaşığı toz şeker (ben oldukça az tatlı yapıyorum isteyen tabi daha fazla şeker koyabilir).
500 ml süt (bunu da light süt kullanıyorum)

Önce kuru malzemeleri koyup karıştırın sonra sütü ekleyip iyice karıştırdıktan sonra pişirin ve bir kalıba dökün.  Aslında buz dolabında en az 3-4 saat durması gerek ama genelde son anda yapınca pek o kadar bekleyemiyor.

Üzerini istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.  Ben bu sefer ayva reçeli, tarçın ve fındık ile süslemek istiyorum.
İşte az kalorili çabuk tatlımız hazır.


Afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder