24 Ocak 2013 Perşembe

İstanbul'da Gezinti (devam)

Sergileri gezip döndüm.  Önce biraz goblen sergisinden bahsetmek istiyorum.

Bu sergi Yardım Sevenler Derneğinin düzenlemiş olduğu bir sergi.  Cihangir'deki otoparkın üst katında, mavi kattaki sergi salonunda sergileniyor. Goblen ile ilgili bir tarihçe yazmışlar.

Bu yazının küçük bir özeti:

Goblen geleneksel anlamda iğne veya bobinle tezgahta elle dokunmuş kumaşa verilen isim, daha sonra bu kumaş üzerine istenilen desen veya figürlerin çeşitli renkteki yün ipliklerle işlenmesi olarak anlatılıyor. Goblen kumaşının en eski örnekleri MÖ 1500 yılında Mısır'da yapıldığı ortaya çıkarılmış. 8. yy'a kadar batı dünyasında goblen unutulmuş.  11. yy'da Avrupa'da tekrar goblen üretimi yaygınlaşmış.  1277 yılında Paris'te ilk fabrika kurulmuş.  Günümüzde modern dokuma fabrikalarında dokunan goblen, 15. yy!da olduğu gibi yün iple işlenmektedir.

Bir ara ben de işlemiştim.  Tekrar goblen işleme arzusu uyandı içimde !!!!!

Sergiden bazı örnekler....







Çok güzeller bence.  İstanbul'da iseniz ve yolunuz düşerse gezmenizi öneririm.  28 Ocak son gün.

Sonra oradan çıkıp İstanbul Modern'e gittik. Giriş katı güzel tabloların bulunduğu kat. Nuri İyem'in ve yeni kaybettiğimiz Burhan Doğançay'ın da eserlerinin yer aldığı bu katta epey zaman geçirdik. Fransa ve Türkiye'den Manzaralar sergisi alt katta idi.  Bana pek hitap etmedi.  Bu yazımı okuyan ve bu sergiyi gezmiş olan varsa yorumlarını beklerim!!! Aslında yine de insana yeni ufuklar açmakta.

İstanbul Modern'in balkonundan....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder