29 Ocak 2013 Salı

Yulaf Ezmeli Sebzeli Çorba

Hava yine soğudu, tabi çorbasız olmaz.  Ben de eve gelir gelmez hemen bir kolay çorba yaptım.

Malzemeler:
1 adet orta boy soğan
1 adet patates
1 adet havuç
1 adet kereviz
1yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1/2 çay bardağı bulgur
1/2 çay bardağı kırmızı mercimek
1/2 çay bardağı yulaf ezmesi
kereviz dalı ve yaprakları (bunun yerine kuru nane de olur)
tuz
karabiber
5 bardak su. (İsteyen tabi et suyu da kullanır, ben sade suyu tercih ediyorum)
1-2 yemek kaşığı zeytinyağ

Yapılışı:
Yemekleri genelde düdüklüde yapıyorum.  Sebzeleri iri küpler şeklinde doğrayıp, bütün malzemeleri düdüklüye atıyorum.  Piştikten sonra el blenderi ile iyice homojen hale getiriyorum. Çorbamız hazır.


Üzerine kaşar peyniri rendesi, biraz nar ekşisi ve karabiber ekleyebilirsiniz.

Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder